• יו"ר: ד"ר סער לחמי
  • סגנית יו"ר: ד"ר יעל סהר קוסטיס
  • מזכירת האיגוד: ד"ר דריה לוי ברק
  • רכז מדעי: ד"ר מורמן רוטר
  • גזבר: ד"ר גל לוי
  • חברי ועד: ד"ר מונל רורליך, ד"ר יאיר ברק
חדשות

ארה"ב תממן טיפולי סרטן לאנשי יחידות ההצלה שפעלו בפיגוע מגדלי התאומים

ממשל ארה"ב החליט להרחיב את תכנית הטיפול הרפואי לעובדים שפעלו באתר "גראונד זירו" בניו-יורק כדי לפנותו משברי המגדלים שקרסו

לרגל יום השנה ה-11 למתקפת הטרור על ארה"ב ואסון קריסת "מגדלי התאומים" בניו-יורק, הודיע הממשל הפדרלי כי הוסיף כ-50 סוגים של מחלות סרטן לרשימת המחלות שהמדינה תממן את הטיפול בהן לנפגעי האירוע. ההחלטה נוגעת ל-70 אלף איש ששרדו את המתקפה, כולם היו בכוחות ההצלה, במשטרה וביחידות החילוץ והכבאות שחשו לאתרים שנפגעו כדי לטפל בנפגעים. הודעה רשמית על הרחבת סוגי הטיפול פורסמה על ידי המכון הלאומי האמריקני לבטיחות תעסוקתית, שהוא חלק ממכוני הבריאות הלאומיים של ארה"ב (NIH).

כ-1,000 מקרי מוות אירעו בקרב עובדים שעסקו בפינוי הריסות המבנים שקרסו במתקפת הטרור, והתברר שיש קשר ישיר בין המחלות שבהן לקו לבין העבודות שביצעו בזירת האסון. העובדים, בכלל זה עובדי בניין, מנקי משרדים ועובדי הצלה, נחשפו לחומרי אבק רעילים שונים.

ניו יורק, 11 בספטמבר (מקור צילום: ויקיפדיה)

ניו יורק, 11 בספטמבר (מקור צילום: ויקיפדיה)

עלותה של תכנית הטיפולים בנפגעי ה-9/11 היא 4.3 מיליארד דולר ועתה נקבע שתקציבה יורחב. סוגי הסרטן שנוספו לרשימת המחלות הם סרטן ריאות, סרטן המעי הגס והחלחולת, סרטן שד, סרטן שלפוחית השתן, לוקמיה, מלנומה וסוגי סרטן שמופיעים בתקופת הילדות.

עד כה ניתנו טיפולים רפואיים על חשבון תקציבי ממשל ארה"ב לנפגעים ששרדו וחלו במחלות מערכת הנשימה עקב אבק רעיל וחשיפה לקצף ולחומרים נדיפים שונים.

לדיווח בסוכנויות החדשות

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן,  אסון התאומים
תגובות