חדשות

ועדת ביקורת בפרלמנט הבריטי: רופאים משתכרים יותר ועושים פחות

בונוסים ותגמולים מיוחדים לרופאים מומחים עלו בשנים האחרונות, אך תפוקת העבודה ירדה; כך מצאה ועדת ביקורת של הפרלמנט הבריטי

התקשורת הבריטית דיווחה אתמול (יום ג') בהרחבה על דו"ח ועדת ביקורת (Public accounts committee) מטעם הפרלמנט שבו עלה כי התפוקה של רופאים-מומחים בכירים ובמיוחד אלו הנמצאים במעמד של יועצים בבתי החולים, ששכרם עלה במהלך העשור האחרון ב-28-26%, "ממשיכה לרדת", כשמדובר בעבודתם במערכת הבריאות הציבורית, ה-NHS.  כ-60% מהם היו זכאים לבונוסים מיוחדים – בעוד שהמענקים יועדו מלכתחילה למעשה רק עבור ביצועים ייחודיים, שרובם לא ביצעו בפועל.

העיתון "דיילי טלגרף" דיווח, כי סכום המתקרב לכ-6 מיליארד ליש"ט בשנה מיועד לתגמול הרופאים הבכירים, שעה שמתברר שרבים מהם דווקא הולכים ומצמצמים בהדרגה את היקף פעילותם בבתי החולים. "קיימת עתה גם דאגה", ציין העיתון, "לגבי איכות הטיפול הרפואי הניתן בבתי חולים רבים בשעות העבודה הרגילות, כאשר יותר ויותר רופאים בכירים מסרבים לעבוד בערב ובלילה וגם בסופי השבוע".

תאגידי בתי החולים ברחבי בריטניה נאלצים כיום לשלם לרופאים הבכירים תוספות שכר מיוחדות שמגיעות עד 200 ליש"ט לשעה, כדי שיסכימו לעבוד גם בסופי שבוע, ציין העיתון.

ההתאחדות הרפואית הבריטית (BMA) תקפה בחריפות את מחברי דו"ח ועדת הביקורת על שימוש ב"רטוריקה דוקרנית" ומתחה ביקורת על הגישה הלא הוגנת שננקטה, כאשר הועדה השתמשה בסטטיסטיקה לגבי תפוקות כדי להצדיק את תקיפת הרופאים העובדים בתנאים קשים במיוחד.

על-פי נתוני ועדת הביקורת, הרופאים-היועצים מהווים רק 4% מסגל ה-NHS. נתח השכר שלהם מהווה 13% מהוצאות השכר של המערכת. בשנת 2012-2011 כ-40 אלף רופאים יועצים בבריטניה המועסקים בשירות הציבורי השתכרו 5.6 מיליארד ליש"ט, או בממוצע 140 אלף ליש"ט לרופא.

נושאים קשורים:  חדשות,  בריטניה,  NHS,  שכר רופאים
תגובות