• יו"ר: ד"ר סער לחמי
  • סגנית יו"ר: ד"ר יעל סהר קוסטיס
  • מזכירת האיגוד: ד"ר דריה לוי ברק
  • רכז מדעי: ד"ר מורמן רוטר
  • גזבר: ד"ר גל לוי
  • חברי ועד: ד"ר מונל רורליך, ד"ר יאיר ברק
חדשות

מחקר בארה"ב: פלסטיק בפגיות עלול לחשוף היילודים לחומר כימי מזיק

המחקר מצביע על סכנה מ-DEHP, המשמש במוצרים רפואיים רבים; ה-FDA: "הסיכון באי שימוש במוצרים גבוה מהסיכון בחשיפה"

תינוק בפגיה (אילוסטרציה)
תינוק בפגיה. הפגיעה המוחית נבעה מהיעדר חמצן ופרכוסים, התינוק הונשם בפגיה (אילוסטרציה)

מחקר שהוביל ד"ר אריק מאלאו (Mallow), מומחה בנאונטולוגיה מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור, מעלה כי מוצרים שונים מפלסטיק המצויים בשימוש נרחב בפגיות בבתי החולים עלולים לחשוף את היילודים לרמות גבוהות של חומר כימי מזיק.

המחקר, שפורסם בשבוע שעבר במהדורה המקוונת של כתב העת Journal of Perinatology, מצא כי ביחידות טיפול נמרץ של ילודים ובפגיות עשויה החשיפה לחומר הכימי DEHPי (di(2-ethylhexyl)phthalate) להיות גבוהה פי 4,000 ועד 160 אלף לעומת הרמות הנחשבות כבטוחות. ה-DEHP הינו רכיב מרכזי באותם מוצרי פלסטיק רפואיים.

החומר הכימי מיועד להגדיל את גמישות המוצרים הרפואיים המתכלים מפלסטיק, שעשויים מ-PVC. בין אלו: צינוריות לעירוי תוך-ורידי, צנתרים, שקית תוך-קנית, ושקיות נוזלים ומוצרי דם.

מחברי המחקר מסרו כי ה-DEHP איננו נקשר ל-PVC ויש חשש לדליפה שלו לנוזלים ולרקמות הגוף שבאות במגע עמו. "יש לציין", כתבו בדיווחם, "כי הטיפול ביילודים חולים או בפגים שלא הושלמה התפתחותם ולכן הם פגיעים תלוי כל כך בסביבה מורכבת כולה מחומרי פלסטיק".

ה-FDA הגיב לממצאי המחקר וקבע כי: "הסיכון באי ביצוע פרוצדורות הכרחיות הוא הרבה יותר גדול מאשר הסיכון הקשור לחשיפה לציוד עם DEHP".

בהקשר זה דיווח עוד ה-BBC, כי החל מיולי 2015 תהיה צרפת המדינה הראשונה שתאסור שימוש בצינוריות המכילות DEHP בכל הפגיות, מחלקות לרפואת ילדים וביחידות טיפול באם ובעובר.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  FDA,  פגיות,  ציוד רפואי מתכלה,  DEHP,  PVC,  פלסטיק
תגובות