מגזין

פרופיל רפואי: פרופ' עבד עסלי, מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי מאיר

פרופ' עסלי, שנכנס לתפקיד מנהל המערך הקרדיולוגי באפריל האחרון, מספר על המוטו שלו בעבודה, על הרופאים שמהם למד והיוו מודל לחיקוי עבורו ועל החידושים במערך הלב בבית החולים בכפר סבא

פרופ' עבד עסלי, מנהל מערך הלב בבית החולים מאיר. "הסיוט של כל מצנתר הוא השתלת סטנט בתוך עורק מסויד בצורה קשה"

כששואלים את פרופ' עבד עסלי, מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי מאיר, מה היה משנה במערכת הבריאות, הוא עונה בנחרצות: "הכנסת מערכות המחשוב היא מבורכת וטומנת בתוכה יתרונות גדולים, אבל יחד עם זאת לא מעט מגרעות. אחד הדברים הצורמים ביותר מבחינתי הוא ההיצמדות של הרופאים למחשב בזמן המפגש עם המטופל, אם במרפאות או במחלקה.

"אני הייתי מאוד רוצה שהרופא ידבר עם המטופל ולא עם המחשב, יקבל אנמנזה מהמטופל ולא מהמחשב, ייגע בחולה ויבדוק אותו כפי שכולנו למדנו. החזרת הקשר הישיר עם המטופל היא חלק מהמשימות שאני לוקח על עצמי בתפקידי הנוכחי".

פרופ' עסלי, נשוי ואב לשלושה, נכנס לתפקיד מנהל המערך הקרדיולוגי בחודש אפריל האחרון. הוא בוגר לימודי רפואה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בן גוריון. לאחר הלימודים התמחה ברפואה פנימית וקרדיולוגיה במרכז רפואי רבין ובהמשך השתלם בקרדיולוגיה התערבותית באוניברסיטת טקסס ביוסטון, ארה"ב. עם חזרתו לארץ השתלב במערך הקרדיולוגי ב"רבין" ובהמשך התמנה להיות מנהל יחידת הצנתורים ב"בילינסון". כעת הוא מביא את הניסיון הרב שלו למערך הלב של המרכז הרפואי מאיר.

הוא מציג מעל 200 פרסומים מדעיים מובילים בתחום הטיפול הצנתורי בהתקף לב, טיפול צנתורי בהסתעפויות קורנריות, מחלות כליליות מורכבות שונות והטיפול הצנתורי במחלות לב מסתמיות ומבניות נוספות. כמו כן הוא נושא בניסיון של מעל 30,000 צנתורים כליליים ומעל 1,200 מקרים של טיפול במומים מבניים של הלב, כולל טיפול צנתורי בהיצרות המסתם האאורטלי – TAVI, דלף של המסתם המיטראלי ואטימת אוזנית העלייה השמאלית בחולים עם פרפור פרוזדורים.

מהו המוטו שלך בעבודה?

"המוטו שלי הוא לטפל בחולה כמכלול, כאדם שלם, ולא במחלה המסוימת. לא רק כעורק כלילי שיש לפתוח או הפרעת קצב שיש לטפל בה. זה בא לידי ביטוי בשיתוף פעולה הדוק עם מומחים מתחומים שונים, כולל רופאי הקהילה בעת האשפוז ולפי הצורך גם פרופסיות אחרות. שיתוף הפעולה ומעורבות רופאי הקהילה הוא קריטי על מנת לשמור על שלמות ורצף האבחון והטיפול. בנוסף, במקום לקחת את המטופל לבתי חולים אחרים, חשוב לי להביא את כל החידושים הטכנולוגיים לפתחו של המטופל, לאזור מגוריו".

פרופ' עסלי מקנה חשיבות רבה גם לצוות שאותו הוא מנהל: "שמירה על עדכון שוטף של כל הצוות, כלל תוכניות השתלמות מקצועית למומחים, מתמחים וצוות סיעודי כאחד. אני מאמין שזהו אחד מהיסודות של רפואה מצוינת".

מיהו המודל לחיקוי שלך?

"זכיתי לעבוד עם שלושה רופאים שאני חב להם את המעמד אליו הגעתי כיום. פרופ' מנחם פיינרו ופרופ' אלכסנדר בטלר, אצלם התמחיתי בפנימית ובקרדיולוגיה. מדובר באנשים משכמם ומעלה, אנושיים, קלינאים ומנהלים מהמעלה הראשונה שרכשתי מהם רבות מכישוריי הקליניים והמנהליים.

"השלישי הוא ד"ר יצחק הרץ - אחד המצנתרים הטובים ביותר שאני מכיר והוא אשר חשף אותי לתחום הצנתורים הלבביים ולימד אותי רבות ממה שאני יודע כיום".

מערך הלב בבית חולים מאיר כולל את היחידה לטיפול נמרץ לב ואשפוז ביניים, יחידת הצנתורים, יחידה לאלקטרופיזיולוגיה, יחידה לאקוקרדיוגרפיה, יחידה הדמיה לבבית (מיפוי לב, CT ו-MRI לבבי), יחידה לקרדיולוגיית ילדים, מרכז למניעה ולשיקום חולי לב, יחידה לאי ספיקת לב, מרפאות חוץ ויחידת למחקרים קליניים.

ספר בבקשה על עבודתך היומיומית בבית החולים.

"ביחידת הצנתורים מתבצעים מדי שנה 1,800-2,000 צנתורי לב, מחציתם מסתיימים בפעולות טיפוליות במקרים מורכבים. כ-70% מהחולים העוברים צנתור בבית החולים זקוקים לו בדחיפות בשל בעיות מורכבות ביותר.

"לאחרונה הוכנסו חידושים בפעילות היחידה. בכל הקשור בצנתור של עורקי הלב, התחלנו בטיפולים צנתוריים בהיצרויות מורכבות מאוד, כולל היצרות בעורק הראשי, חסימות כרוניות של עורקים, היצרויות בחולים עם אי ספיקת לב מתקדמת, היצרויות מורכבות באזורי הסתעפות של עורקי הלב ועורקים מסוידים מאוד. מדובר בצנתורים מורכבים שיש לטפל בהם בעזרת טכנולוגיות מיוחדות, שאותן אנו מיישמים בפעילות היחידה.

"במקביל, התחלנו ליישם טיפול שמטרתו אטימה של PFO - מצב המלווה באירועים מוחיים אימבוליים אצל צעירים. טיפול נוסף הוא אטימה של האוזנית בעלייה השמאלית, טיפול שאנו עושים לחולים עם פרפור פרוזדורי, שאינם יכולים לקבל טיפול בנוגדי קרישה. השלב הבא הוא להתחיל עם הערכה קלינית והדמיה לחולים המיועדים לטיפול במסתם האורטלי.

"חידושים נוספים נכנסו לפעילות של היחידה לאלקטרופיזיולוגיה. יחידה זו עוסקת באבחון הפרעות קצב באמצעים לא פולשניים, כלומר אק"ג והולטר, וכן על ידי צנתור לב הממפה את הפעילות החשמלית של הלב. הטיפולים החדשים שמקיימים מעתה במסגרת היחידה מתמקדים בהפרעות קצב מורכבות. הכוונה היא לאבלציות במקרים של פרפור פרוזדורים וכן הפרעות קצב חדריות בחולים עם אי ספיקת לב ובלעדיה".

נושאים קשורים:  מגזין,  פרופ' עבד עסלי,  קרדיולוגיה,  בית החולים מאיר,  חדשות,  צנתורי לב
תגובות
16.08.2019, 09:10

רופא משכמו ומעלה, איש אציל נפש ברכות חמות על המינוי המוצלח

16.08.2019, 09:26

ברכות והצלחה בתפקיד אדם ורופא משכמו ומעלה

פרופ׳ עסלי רופא אנושי ומקצועי
הרבה הצלחה בתפקיד החדש !

בהצלחה איש יקר

עבד בהצלחה .
תמשיך להצליח עם האנושיות הגדולה שלך.
תודה מיוחדת על הפרגון לאיציק חברנו.

16.08.2019, 09:56

כבוד וגאווה

16.08.2019, 10:10

כבוד גדול ובהצלחה כתמיד
ובעקר האנושיות

סייף

16.08.2019, 10:10

ברכות והצלחה בתפקיד החדש.

16.08.2019, 10:12

אתה כבר בשיא של השיא
שישמרו ידיך מבורכות
תמשיך להצליח ולהנהיג ולחנך הדור הצעיר
ותכניס בהם רוח העזרה והאנושיות והצניעות.
אל תשכח הבריאות שלך.

16.08.2019, 10:29

אכן מינוי ראוי כל הכבוד לירון מושקט

אחלה רופא מצנטר ובן אדם!!

16.08.2019, 19:17

בהצלחה !

16.08.2019, 20:54

פרופ עבד עסלי. מה דעתך בתור מצנטר מומחה וכמובן קרדיולוג בכיר על כך שמאשימים את הכולסטרול אחד החומרים החיונים בגוף בטרשת עורקים, כלומר האשם הבלעדי. בעוד שאנחנו יודעים שזה בעיקר סידן. בדיקת סידן סביב הלב היא הדוגמה האולטימטיבית, בדיקת CAC.
בכלל אין מחקר אחד בעולם שבאמת מצא קשר בין אכילת שומן רווי לטרשת או התקפי לב. גם נשיא הקורדיולוגיה הודה בכך.

16.08.2019, 21:59

איש ובן אדם משכמו ומעלה, תעלה ותצליח

אחד הטובים שיש בתחומו וכבן אדם בכלל.
ישר כח ידידי ובהצלחה מרובה.

אנונימי/ת
17.08.2019, 11:34

כרופא גימלאי של ביה"ח מאיר מאחל למנהל החדש כמובן הצלחה רבה.
לצערינו המחלקה הקרדיולוגית שלנו קצת "נשארה מאחור" בשנים האחרונות.
וזה בהשוואה לשלושת "הגדולים". איכילוב. בלינסון ותה"ש.
אז נקווה שהמכון אכן יתקדם ויכנס לתחומים חדשים שאינם קיימים בו כעת.
ועוד "הערה קטנה".
בכל הכתבות מהסוג הנ"ל המרואין מדגיש תמיד הקשר החשוב בין רופא-חולה.
קרדיולוגיה {לצערינו)הפך למקצוע מאד טכני.
המצנטר, מבצע האקו לב או מבחן המאמץ או הבדיקה האיזוטופית כמעט ולא מחליף מילה עם החולה. וברוב המקרים לא מכיר אותו בכלל.הכל בשיטת הסרט הנע והמהיר.
לא נראה שזה ישתנה בעתיד.
צריך כידוע להספיק ולמלא מכסת בדיקות בכל משמרת.
עצוב אבל זה המצב.
(בטוח שהמנהל החדש מכיר את המצב בשטח)

12.09.2019, 11:11

פרופ. עסאלי מצליח לשמור על האדם שבו הוא מכיר את החולים אותם הוא מצנתר ומטפל ובטוחה אני שאכן יעשה זאת גם במאיר ויעלה מאד את הרמה. כמובן גם בזכות הצוות העומד לצידו ובשיתוף פעולה מצד הצדדים. צריך להבין רופא חדש מגיע לא תמיד מתקבל בברכה ע״י הצוות אך בטוחה אני שאישיותו תביא את הצוות לחפוץ בקרבתו ולשתף פעולה. בהצלחה

17.08.2019, 12:47

בהצלחה חבר ואדם יקר ,,אין ספק שתעלה את קרנו של המקום..

18.08.2019, 08:17

פרופ. עסלי, כשמך כך אתה "רופא אסלי" במלוא מובן המילה, אנושי מקצועי ואמפטי,
ברכות על המינוי המוצדק והצלחה בהמשך הדרך.

18.08.2019, 11:30

פרופ' עבד עסלי - הרופא המצוין שלו אני חייב המון -
עלה והצלח!

מכירה את פרופ עסלי שנים רבות .
הרופא עם ידי זהב . איש נעים הליכות , אשרי המטופלים שלו . ואשרי המחלקה שזכתה בו ..
בהצלחה רבה

12.09.2019, 11:02

שלום רב, מכירה היטב את פרופ. עסאלי להגדירו כאיש משכמו ומעלה לעניות דעתי לא מספיק ולא מתאר את האדם מאחורי התואר. אני רופאה ומעט מאד רופאים כמוהו הכרתי- האדם החולה עומד בראש מעייניו , הוא קשוב בצורה בלתי רגילה לחולה, מעודד, אדיב ומסייע ככל שניתן, באחד המפגשים הראשונים שלי איתו ראיתי רופא היושב ליד מיטת החולה ולא מד ממקומו עד שווידא שהכל בסדר. ביה״ח מאיר זכה בגדול ומגיע לפרופ. עסאלי הקידום לא זכה בזכות ולא בחסד. מאחלת לפרופ.עסאלי בריאות והצלחה בדרכו החדשה ותודה שזכיתי להכירו. נורית ד״ר נחמיאס