COVID-19 עולמי

רופאי ילדים בארה"ב: זן הדלתא יצר סיכון חדש ומיידי לילדים ונוער

עלייה חדה בתחלואת ילדים בארה"ב | האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים מבקשת להאיץ בדחיפות את הליך הפיתוח והאישור של חיסוני הקורונה לילדים מתחת לגיל 12

ארה"ב חוותה את הגידול הגדול ביותר בשבוע אחד במספר הילדים החולים מאז תחילת המגיפה. צילום: אילוסטרציה

כמה מכלי התקשורת בארה"ב דיווחו בסוף השבוע על פנייה של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים AAP ל-FDA ובה בקשה דחופה להאיץ את הליך הפיתוח והאישור של החיסונים נגד קורונה עבור לילדים מתחת לגיל 12. זאת, בעקבות נתונים שפרסמה ה-AAP שצוטטו בהרחבה בתקשורת על עלייה חדה בתחלואת ילדים שנדבקו בזן הדלתא בכל רחבי ארה"ב ובמקומות רבים נוספים בעולם.

לפי אותם נתונים, לאחר ירידה שחלה בין אפריל ליוני, נראית עתה עלייה חדה בתחלואת ילדים בארה"ב. איגוד בתי החולים לילדים מסר כי במחצית השנייה של יולי, 110,380 ילדים ובני נוער בארה"ב נמצאו חיוביים לנגיף - יותר מפי שניים במחצית הראשונה של החודש שעבר. בין 22 ל-29 ביולי זינק מספרם ב-85% ועמד על 71,726 ילדים לעומת שבוע אחד קודם לכן.

נשיא האקדמיה לרפואת ילדים כתב ל-FDA: "ארה"ב חוותה את הגידול הגדול ביותר בשבוע אחד במספר הילדים החולים מאז תחילת המגיפה. זן הדלתא יצר סיכון חדש ומיידי לילדים ונוער".

רופאים בבתי החולים לילדים בארה"ב סיפרו לתקשורת כי הם רואים עתה יותר ילדים חולים קשה מאשר בעבר. ד"ר מארק קלין, הרופא הראשי בבית החולים לילדים בניו אורלינס, אמר: "היה מיתוס שהתפשט במהלך השנה הראשונה של המגיפה כאילו ילדים איכשהו היו חסינים, אבל במיוחד עכשיו, משהופיע זן הדלתא, התברר שהילדים נפגעים מאוד".

רופא הילדים ד"ר ריצ'רד בסר, לשעבר מנהל המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, סיפר כי הורים רבים מבקשים עתה מרופאי הילדים שלהם שיאשרו מיד מתן חיסונים גם לצעירים שמתחת לגיל 12, "אבל בשלב זה נאלצנו לומר להם 'לא'".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  רפואת ילדים,  וריאנט דלתא,  חדשות,  19-COVID,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
09.08.2021, 09:00

למה לא מפרסמים כמה ילדים אושפזו וכמה מהם חלו קשה?
בישראל היו שלוש מאות אלף ילדים מאומתים כאשר ככל הנראה המספר לפחות כפול מזה. ילדים מאומתים זה לא מדד להצדיק לחסן אותם. גם ככה לפי הcdc המחוסנים והלא מחוסנים נדבקים באותה מידה

אנונימי/ת
09.08.2021, 22:30

אם תלחץ על הקישור בכתבה תוכל להחכים בנתונים על מספרי המאושפזים
חוץ מזה אל תתבלבל בקטע של "המחוסנים והלא מחוסנים נדבקים באותה מידה" כי זה רק חלק מהאמת-קרא עוד ואולי תחכים גם בנושא זה.חוץ מזה לך תתחסן...

אנונימי/ת
12.08.2021, 18:32

עזוב , כל עוד לא ראינו אם צמח לך זנב או לא, לא נתחסן .

אנונימי/ת
09.08.2021, 19:38

מה הקטע עם ״חיוביים לנגיף״?
בדיוק להפך, שידבקו, יהיו ״חיוביים״ וימשיכו לשחק כדורגל תוך כדי. בגיל 70 הם כבר לא יהיו צריכים ״מגן אבות ואמהות״.
לא פרסמו כמה ״חולים קשה״ יש ובטח לא מה ההגדרה לחולים קשה.
קצת זהירות עם החיסון הניסיוני הזה, תנשמו איזה 5 שנים לפני שמזריקים את זה לילדים.
כולנו מכרים CMV ו-EBV שמפרקים מבוגרים לחודשיים שלושה עם מחלת נשיקה ואצל ילדים קצת נזלת מגעילה.